|
Violenţa este una dintre marile probleme ale lumii
contemporane. Presa scrisă sau audiovizualul informează in permanenţă cu
privire la manifestări diverse ale acestui fenomen. Apariţia diferitelor
forme de violenţă in mediul şcolar pare aproape o fatalitate şi devine,
adesea, un lucru obişnuit, cu care semenii coexistă fără măcar a se mai
sesiza asupra pericolului. Chiar dacă reprezintă o problemă delicată,
punerea sub control a fenomenului violenţei nu se poate face decat dacă
ii sunt cunoscute cauzele, originile, formele de manifestare şi
posibilităţile de prevenire. Problema violenţei in şcoală poate şi
trebuie să devină o temă de reflecţie pentru toţi cei implicaţi
in actul
educaţional. Cu atat mai mult cu cat şcoala dispune, credem, de
importante resurse pentru a concepe programe de prevenire a violenţei şi
pentru a rupe cercul vicios al violenţei in mediul şcolar. |
|
Mecanismul de sesizare
confidențială a suspiciunilor și faptelor de violență
|
In scopul
prevenirii actelor de de violență, bullying, cyberbullying la
nivelul unității de invățămant se implementează un mecanism de
sesizare anonimă a suspiciunilor și a faptelor de violență,
bullying, cyberbullying, in conformitate cu prevederile art. 65 alin.
(4) lit. b) și c) din Legea invățămantului preuniversitar nr.
198/2023.
Elevii care sunt victime ale unor situații de violență, bullying,
cyberbullying și părinții acestora pot sesiza in mod anonim
personalul unității de invățămant prin următoarele modalități :
- prin intermediul unui formular:
Acces formular
- prin e-mail la adresa: sesizari@liceulhalaucesti.ro
|
|
 |
|
- Planul operaţional al comisiei privind
prevenirea și eliminarea violenţei, discriminarii in mediul şcolar și
promovarea interculturalității
An școlar 2024 - 2025
|
 |
|
|
- Planul de măsuri pentru prevenirea și combaterea violenței,
discriminării și promovarea interculturalității in mediul școlar
|
 |
|
|
- Decizie privind constituirea comisiei pentru prevenirea și
eliminarea violenței, a
faptelor de corupție și discriminării in mediul școlar și promovarea
interculturalității
|
 |
|
|
- Acţiuni preliminare de proiectare şi
organizare
|
 |
|
|
- Aspecte privind implementarea activităţilor propuse
|
 |
|
|
- Aspecte ce privesc controlul şi evaluarea programelor educative
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind funcționarea Comisiei pentru
prevenirea și combaterea violenței, a faptelor de corupție și
discriminării in mediul școlar și promovarea interculturalității
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind
Prevenirea și combaterea violenței psihologice - bullying
|
 |
|
- Procedură operaţională privind
Prevenirea și combaterea violenței școlare
|
 |
|
- Procedură Operaţională privind
Managementul cazurilor de violență asupra elevilor și asupra
profesorilor
|
 |
|
- Procedură Operaţională privind Prevenirea și eliminarea
violenței, a faptelor de corupție și discriminării
in mediul școlar
și
promovarea interculturalității
|
 |
|
- Regulamentul Comisiei pentru prevenirea și eliminarea violenței,
a faptelor de corupție și discriminării in mediul școlar și
promovarea interculturalității
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind Sesizarea suspiciunilor de
violență comisă asupra copilului in afara mediului şcolar
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind
Sesizarea suspiciunilor și faptelor de violență in cadrul unității
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind
Violenţa elev - elev
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind
Violenţa elev - profesor
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind
Violenţa profesor - elev
|
 |
|
|
- Procedură Operaţională privind
Violenţa părinţilor in spaţiul şcolii
|
 |
|
Legislație:
- LEGE nr. 272 din 21 iunie
2004 (*actualizata*) privind protectia si promovarea drepturilor
copilului (actualizata pana la data de 10 ianuarie 2008*)
- LEGE nr. 29 din 2 martie
2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 35/2007 privind
creşterea siguranţei in unităţile de
invăţămant
- Ordin
nr.1409/29.06.2007 cu privire la aprobarea strategiei Ministerului
Educaţiei, Cercetării şi Tineretului cu privire la reducerea
fenomenului de violenţă in unităţile de invăţămant preuniversitar.
|


|
|
|