 |
|
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|

prof.dr.
Iulian Ghercă |
|
Mobilitatea din Bulgaria,
din cadrul Proiectul Erasmus+ KA229 –
Students Actively Learning Entrepreneurial Skills –
o experiență așteptată și reușită în pofida pandemiei
După o intarziere de un an de
zile a avut loc - in condiții extrem de dificile din cauza pandemiei - prima
mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA 229 dedicat elevilor -
Students Actively Learning Entrepreneurial Skills ( Nr. de referință
2020-1-BE02-KA229-074685_2 ). Școala gazdă, parteneră in proiectul menționat,
Professionalna Gimnaziya po Transport, din Bulgaria, a pregătit această
mobilitate și activitățile specifice prevăzute in proiect
- respectand toate
normele impuse de pandemie și asigurand un climat oportun invățării pentru
toți participanții, elevi și profesori din țările partenere: Belgia, Cehia,
Romania și Turcia (din păcate, din cauza restricțiilor existente, elevii din
Turcia nu au putut fi prezenți fizic, ei s-au alăturat la unele activități
în format online).[...]
|
|
|
|
|
|
|
|

prof. Aissa Neculăeș |
|
BULGARIA
-
aspecte geografice și culturale
Datorită proiectului Erasmus+ KA 229 dedicat elevilor - Students Actively
Learning Entrepreneurial Skills (Nr. de referință
2020-1-BE02-KA229-074685_2) am avut privilegiul, impreună cu un grup
alcătuit din 4 profesori și 7 elevi ai Liceului Teoretic "Bogdan Vodă" Hălăucești, să desfășurăm prima mobilitate
in Razlog, Bulgaria, in perioada
25 – 29 octombrie 2021.
Bulgaria ocupă o porțiune din estul peninsulei Balcanice, invecinandu-se cu
cinci țări - cu Grecia și Turcia la sud, cu Macedonia și Serbia la vest si cu
Romania la nord, iar la est are ieșire la Marea Neagră. Suprafața totală a țării
este de 110 994 km pătrați, ceea ce o clasează pe locul 105
in lume, loc pe care se
situeză și din punctul de vedere al numărului de locuitori (circa 7 milioane
in 2020).
Bulgaria dispune de un relief variat,
muntos in partea centrală și de sud-vest, deluros in nord-est și de câmpie
in nord și sud-est. Cele mai notabile unități de relief sunt Campia
Inaltă a
Dunării, Munții Balcani, Campia Traciei Superioare și Munții Rodopi.
In
Bulgaria se află cel mai inalt punct din peninsula Balcanică, Vf. Musala,
din Munții Rila, la 2 925 m, iar cel mai jos punct al țării este nivelul
mării (0 m).[...]
|
|
|
|
|
|
|
|

Prof. Petrila Claudia Ana |
|
Liceul Tehnologic de
Transport Razlog şi sistemul de educaţie din Bulgaria
ERASMUS+, deși pentru unii reprezintă un simplu cuvant, pentru alţii
inseamnă o experiență de neuitat. Astfel, aș putea rezuma participarea la
programul de formare Students Actively Learning Entrepreneurial Skills
desfăşurat în perioada 25-29 octombrie 2021, in Razlog, Bulgaria. Este o
primă mobilitate alături de elevi şi profesori din alte patru ţări:
Bulgaria - ţara gazdă, Cehia, Turcia şi Belgia.
Tema acestui program a fost Economia
Bulgariei şi incepătorii in agricultură. Cele cinci schimburi de experienţă
planificate pentru o perioadă de doi ani contribuie la formarea profesională
şi personală a tuturor participanţilor, la dezvoltarea mentalitaţii
antreprenoriale, a creativitaţii şi gandirii critice in noi contexte
cultural educaţionale.[...]
|
|
|
|
|
|
|
|

Leonard, Iulian, Andra, Gabriela,
Denis, Adina, Irinel |
|
Impresiile
elevilor participanți la mobilitatea din Bulgaria
Incă de cand mi s-a oferit ocazia să particip, am fost puțin reticient cu
privire la ce o să se intample. Au fost destule momente cand voiam să renunț
și să găsesc motive de ocolire. Experiența trăită pe parcursul vizitei in
prima deplasare a proiectului Erasmus+ a fost una pe care o poți simți doar
dacă participi.
In opinia mea, cand spui
Bulgaria nu asimilezi decat ce există deja in acea țară, nu ce ai putea
descoperi. Prin participarea la prima mobilitate aveam să descopăr nu doar
locuri, ci și persoane diferite.
Cazați intr-o altă țară,
așteptările erau reduse, pană cand, atat activitățile, cat și contactul cu
ceilalți elevi din alte țări, m-au făcut să privesc situația și din altă
perspectivă. Din acest lucru am avut doar de invățat. Pe langă peisajul cu o
panoramă extraordinară, m-am simțit ca acasă incă de la intrarea in școală.
Din fața ușii nu lipsea painea și ospitalitatea elevilor străini.[...]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|