Bine ati venit pe site-ul Proiectului "Students Actively Learning Entrepreneurial Skills"!
Activităţi
Home Despre proiect Echipele de proiect Mobilităţi Activităţi Schimburi culturale Diseminare Contact
 
     

 

   

prof.dr. Iulian Ghercă

 

Mobilitatea din Bulgaria, din cadrul Proiectul Erasmus+ KA229 –
Students Actively Learning Entrepreneurial Skills –
o experiență așteptată și reușită în pofida pandemiei


         După o intarziere de un an de zile a avut loc - in condiții extrem de dificile din cauza pandemiei - prima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ KA 229 dedicat elevilor - Students Actively Learning Entrepreneurial Skills ( Nr. de referință 2020-1-BE02-KA229-074685_2 ). Școala gazdă, parteneră in proiectul menționat, Professionalna Gimnaziya po Transport, din Bulgaria, a pregătit această mobilitate și activitățile specifice prevăzute in proiect - respectand toate normele impuse de pandemie și asigurand un climat oportun invățării pentru toți participanții, elevi și profesori din țările partenere: Belgia, Cehia, Romania și Turcia (din păcate, din cauza restricțiilor existente, elevii din Turcia nu au putut fi prezenți fizic, ei s-au alăturat la unele activități în format online).[...]

   
         

prof. Aissa Neculăeș

 

BULGARIA - aspecte geografice și culturale

      Datorită proiectului Erasmus+ KA 229 dedicat elevilor - Students Actively Learning Entrepreneurial Skills (Nr. de referință 2020-1-BE02-KA229-074685_2) am avut privilegiul, impreună cu un grup alcătuit din 4 profesori și 7 elevi ai Liceului Teoretic "Bogdan Vodă" Hălăucești, să desfășurăm prima mobilitate in Razlog, Bulgaria, in perioada 25 – 29 octombrie 2021.
         Bulgaria ocupă o porțiune din estul peninsulei Balcanice, invecinandu-se cu cinci țări - cu Grecia și Turcia la sud, cu Macedonia și Serbia la vest si cu Romania la nord, iar la est are ieșire la Marea Neagră. Suprafața totală a țării este de 110 994 km pătrați, ceea ce o clasează pe locul 105 in lume, loc pe care se situeză și din punctul de vedere al numărului de locuitori (circa 7 milioane in 2020).
        Bulgaria dispune de un relief variat, muntos in partea centrală și de sud-vest, deluros in nord-est și de câmpie in nord și sud-est. Cele mai notabile unități de relief sunt Campia Inaltă a Dunării, Munții Balcani, Campia Traciei Superioare și Munții Rodopi. In Bulgaria se află cel mai inalt punct din peninsula Balcanică, Vf. Musala, din Munții Rila, la 2 925 m, iar cel mai jos punct al țării este nivelul mării (0 m).[...]

 

   
         

Prof. Petrila Claudia Ana

 

Liceul Tehnologic de Transport Razlog şi sistemul de educaţie din Bulgaria

 

          ERASMUS+, deși pentru unii reprezintă un simplu cuvant, pentru alţii inseamnă o experiență de neuitat. Astfel, aș putea rezuma participarea la programul de formare Students Actively Learning Entrepreneurial Skills desfăşurat în perioada 25-29 octombrie 2021, in Razlog, Bulgaria. Este o primă mobilitate alături de elevi şi profesori din alte patru ţări: Bulgaria - ţara gazdă, Cehia, Turcia şi Belgia.
       Tema acestui program a fost Economia Bulgariei şi incepătorii in agricultură. Cele cinci schimburi de experienţă planificate pentru o perioadă de doi ani contribuie la formarea profesională şi personală a tuturor participanţilor, la dezvoltarea mentalitaţii antreprenoriale, a creativitaţii şi gandirii critice in noi contexte cultural educaţionale.[...]

 

   
         

 

Leonard,  Iulian, Andra, Gabriela, Denis, Adina, Irinel

 

 

          Impresiile elevilor participanți la mobilitatea din Bulgaria
 

 Incă de cand mi s-a oferit ocazia să particip, am fost puțin reticient cu privire la ce o să se intample. Au fost destule momente cand voiam să renunț și să găsesc motive de ocolire. Experiența trăită pe parcursul vizitei in prima deplasare a proiectului Erasmus+ a fost una pe care o poți simți doar dacă participi.
          In opinia mea, cand spui Bulgaria nu asimilezi decat ce există deja in acea țară, nu ce ai putea descoperi. Prin participarea la prima mobilitate aveam să descopăr nu doar locuri, ci și persoane diferite.
          Cazați intr-o altă țară, așteptările erau reduse, pană cand, atat activitățile, cat și contactul cu ceilalți elevi din alte țări, m-au făcut să privesc situația și din altă perspectivă. Din acest lucru am avut doar de invățat. Pe langă peisajul cu o panoramă extraordinară, m-am simțit ca acasă incă de la intrarea in școală. Din fața ușii nu lipsea painea și ospitalitatea elevilor străini.[...]