Bine ati venit pe site-ul Proiectului "Acreditare Erasmus+" de la  Liceul Teoretic "Bogdan Vodă" Hălăuceşti - jud. Iasi!
Activităţi
Home Despre proiect Echipa de proiect Mobilităţi Activităţi Experiențe culturale Diseminare Contact
 
         
 

Anul II (2023 - 2024)

 Anul I  |  Anul II  |  Anul III  | Anul IV  | Anul V

 
         
    Anunţ proiect  
    Programare interviu  
    Selecţia candidaţilor  
    Fișa de evaluare  
    Plan de evaluare  
    Cerere de inscriere  
    Scrisoare de intenție  
    Pașaport lingvistic  
    Rezultate selecție  
         
   

Mobilitatea 2 - Oslo

   
   

13.05.2024 - 19.05.2024

   
   

STOP Cyberbullying!

   
         
    Ziua 1    
    13.05.2024    
 

        In prima zi de curs, ne-am prezentat fiecare dintre noi, cunoscand astfel pe formatoarea care a susținut cursul, doamna profesoară Angela Nasulea, originară din Romania, dar și pe colegii de curs, cei patru profesori din Turcia: Melike Akar - profesoară de engleză, Gamze Kilic - profesoară de TIC, Nurettin Unal - profesor de engleză și Ahmet - profesor de matematică. După ce noi am făcut o prezentare scurtă a liceului nostru, a țării noastre și a sistemului romanesc de invățămant, am aflat despre colegii din Turcia că provin din orașul Isparta, capitala provinciei cu același nume, localizată in partea de sud-vest a Turciei, provincie renumită pentru cultivarea trandafirilor, pentru produselor fabricate din ulei de trandafir, dar și pentru covoarele sale. In acestă zi s-au desfășurat diferite activități care ne-au introdus in tema bullyingului, in general, și cea a cyberbullyingului, in special. S-au dezbătut diferite tipuri de (cyber)bullying, despre cum și de ce tinerii folosesc internetul și rețelele sociale și cum acestea pot deveni instrumente ale cyberbullyingului. S-au tras concluzii despre impactul acestui fenomen asupra sănătății emoționale, mentale și chiar fizice a celor agresați. La finalul sesiunii de lucru, am vizitat primăria orașului Oslo.

   
         
    Ziua 2    
    14.05.2024    
 

          In a doua zi, dezbaterile s-au axat pe măsurile de prevenție a cyberbullyingului, pe modul cum recunoaștem acest fenomen, pe măsurile de siguranță din sala de clasă, dar și din afara ei. Ca strategie de lucru am folosit jocul de rol, in care "victima" și "agresorul" trebuiau să inventeze diferite situații de (cyber)bullying care trebuiau stopate găsind cele mai potrivite metode de sprijin a "victimei" sau de consiliere a "agresorului". La finalul acestor activități, am vizitat o școală din Voyenenga, o suburbie a orașului Oslo, unde am avut ocazia să aflăm mai multe despre sistemul educațional norvegian, unul dintre cele mai bune sisteme de invățămant din lume.

   
         
    Ziua 3    
    15.05.2024    
 

          In ziua a treia, sesiunea de lucru a fost centrată pe dezbaterea strategiilor prin care putem face față situațiilor reale de cyberbullying, dar a fost și ziua unei experiențe interculturale impărtășind cu colegii turci mancăruri tradiționale, prezentand portul specific zonei din care provenim sau ascultand muzică populară romanească sau tradițională turcească. După activități, am vizitat impreună cu doamna formatoare și cu colegii turci o companie de arhitectură și consultanță in domeniul construcțiilor, NorConsult. Această companie este responsabilă, printre altele, cu designul și arhitectura unor școli și am fost impresionați de modelele diferite de cele tradiționale care au ca principiu de bază crearea unor spații in interiorul sau exteriorul școlii care să stimuleze invățarea și starea de bine a elevilor și a profesorilor acestora.

   
         
    Ziua 4    
    16.05.2024    
 

         In cea de-a patra zi de curs, activitățile s-au desfășurat frontal sau pe echipe și au avut următoarele teme de dezbatere: cum să recunoaștem un comportament agresiv, despre agresiunea pe Internet, pe rețelele de socializare sau pe platformele de schimb de mesaje, despre modalitățile prin care părinții, profesorii și elevii ar trebui să facă front comun impotriva acestui fenomen, despre riscurile pe care cyberbullyingul il are atat asupra victimelor cat și asupra celor agresivi in mediul online.
 

   
         
    Ziua 5    
    17.05.2024    
 

In ultima zi de curs, am fost incurajați să expunem povestioare reale din viața noastră sau a comunității din care să reiasă exemple de empatie sau lipsă de empatie sau să prezentăm situații in care elevii au avut nevoie de sprijin din partea școlii in situații de cyberbullying. A avut loc o evaluare finală, s-au tras ultimile concluzii, am completat formularele de feedback și, bineințeles, ni s-au inmanat certificatele de participare la acest curs. După orele de curs, pe 17 mai, am avut parte de o experiență inedită, cand am asistat la parada elevilor cu ocazia Zilei Naționale a Norvegiei, cunoscută și drept Ziua Constituției. Parada a fost intampinată de familia regală, care saluta mulțimea de pe balconul Palatului Regal.

   
         
    Ziua 6    
    18.05.2024    
 

Norvegia nu este chiar un loc in care mulți oameni așteaptă cu nerăbdare să meargă. Cel puțin nu foarte mulți oameni pe care i-am intalnit. Cu toate acestea, atunci cand cineva pe care il intalnești spune că a fost in Norvegia, toată lumea devine brusc interesată. Datorită cursului "Stop Cyberbullying" desfășurat in cadrul proiectului Erasmus+ in capitala Norvegiei in perioada 12-19 mai anul curent am avut ocazia nu doar să cunosc orașul ci să experimentăm pe modul in care sărbătoresc norvegieni una dintre cele mai importante sărbători naționale și anume Ziua Constituției ce are loc pe 17 mai.
O experiență care ni s-a părut extrem de intresantă este parada școlilor de Ziua Constituției. In această zi pare că fiecare locuitor al acestui oraș se imbracă in haine tradiționale pentru a asista sau a fi participant la parada care străbate intreg centrul orașului pentru a defila in fața regelui la Palatul Regal.
Oslo pare că este un oraș atemporal și uneori utopic, un oraș care trebuie experimentat pentru a fi ințeles și apreciat, un oraș despre care cuvintele sau chiar pozele spun prea puțin, dar de undeva trebuie să incepem.

   
         
         
   

 Mobilitatea 1 - Lisabona

   
   

6 -12 aprilie 2024

   
   

"Schimbările climatice şi obiectivele de dezvoltare durabilă.
Acţiunile mici au un impact uriaş. Luaţi măsuri: Deveniţi ecologici!"

 

   
    Ziua 1  
    8 aprilie 2024  
         La activităţile de perfecţionare organizate de Motivated Learning for Everyone a participat o echipă formată din cinci profesori de la Liceul Teoretic Bogdan-Vodă Hălăuceşti, care s-au pregătit alături de alţi profesori din Croaţia, Germania şi Cipru pentru a răspunde nevoii de a acorda o atenție sporită formării culturii ecologice in școală și de a organiza activități de impact pentru protejarea mediului, dar și pentru a putea să atingem obiectivul propus in cadrul Acreditării Erasmus și anume acela de a forma o conduită, care să asigure un comportament conștient de protejare și de conservare a mediului inconjurător pentru o dezvoltare sustenabilă.  
       
    Ziua 2  
    9 aprilie 2024  
 

      Modulele de studiu din curs au cuprins subiecte de invăţare variate printre care: sistemul de invăţămant portughez şi politicile GCDE (Globally Competent and Development Education - Educaţie pentru dezvoltare globală şi competenţe globale); cultura şcolară a durabilităţii şi obiectivele de dezvoltare durabilă; educaţia privind schimbările climatice in şcoli; predarea dezvoltării durabile şi schimbărilor climatice; dimensiuni conceptuale cheie ale educaţiei pentru dezvoltare durabilă; planul de acţiune pentru climă al şcolii; dezvoltare şi schimbări climatice in toate disciplinele; proiectele mici pot avea impacturi mari; abordări ale intregii şcoli referitoare la acţiunile climatice ("Toată lumea contează, toată lumea acţionează!"); principii Eco pentru o Şcoală Verde; creativitatea profesorilor şi elevilor pentru combaterea schimbărilor climatice; zilele globale de acţiune şi cum să ne influenţăm bunăstarea noastră şi a Pămantului.

 
       
    Ziua 3  
    10 aprilie 2024  
 

       In ziua a treia a cursului, activităţile s-au desfăşurat la muzeul de artă Calouste Gulbenkian unde am lucrat pe echipe in identificarea unor acţiuni legate de schimbările climatice pe care le-am putea intreprinde impreună cu elevii. Am transformat această vizită intr-o activitate despre acţiunea climatică şi am sugerat activităţi menite să dezvolte elevilor competenţe cognitive, socio-emoţionale sau comportamentele legate de acţiunea climatică. Educaţia despre dezvoltare sustenabilă este esenţială pentru inţelegerea problemelor legate de mediu, economie şi societate, şi pentru promovarea acţiunilor responsabile şi durabile pentru a proteja planeta şi a asigura bunăstarea generaţiilor viitoare. Obiectivele educaţiei despre dezvoltare sustenabilă include conştientizarea problemelor globale, inţelegerea interconexiunilor dintre aspectele sociale, economice şi de mediu, promovarea gandirii critice şi a soluţiilor inovatoare, dezvoltarea competenţelor necesare pentru a acţiona in mod responsabil şi a contribui la construirea unui viitor durabil, şi mobilizarea comunităţilor şi a societăţii in ansamblu pentru a lua măsuri concrete in vederea atingerii obiectivelor de dezvoltare sustenabilă stabilite de Naţiunile Unite. Termenul stabilit de Naţiunile Unite pentru atingerea Obiectivelor de Dezvoltare Sustenabilă este pană in anul 2030. Acesta este cunoscut sub numele de Agenda 2030 pentru Dezvoltare Durabilă.

 
       
    Ziua 4  
    11 aprilie 2024  
 

        Proiectele mici pot avea un impact semnificativ in combaterea schimbărilor climatice și promovarea durabilității. Unele dintre proiectele mici deja se aplică cu succes in şcoala noastră, iar o parte din proiectele sugerate la curs vom incerca să le implementăm in viitor. Exemple de proiecte mici:
1. Program de reciclare - inițierea unui program de reciclare in școală sau in comunitate poate reduce cantitatea de deșeuri trimise la depozitare și poate conserva resursele naturale;
2. Grădini școlare și comunitare - crearea de grădini școlare sau comunitare pentru cultivarea de legume și fructe organice poate promova alimentația sănătoasă, reduce amprenta de carbon a alimentelor și sporește conștientizarea asupra procesului de producție alimentară;
3. Instalarea de panouri solare - instalarea de panouri solare pe clădirile școlare sau in comunitate poate reduce dependența de sursele de energie fosilă și poate contribui la reducerea emisiilor de carbon;
4. Campanii de conștientizare - organizarea de campanii de conștientizare și educație in școală sau in comunitate despre schimbările climatice, reciclare, economisirea energiei și alte practici durabile poate crește angajamentul și implicarea in acțiuni climatice;
5. Reducerea consumului de apă - implementarea unor măsuri simple pentru reducerea consumului de apă, cum ar fi instalarea de robinete cu debit redus sau colectarea apei de ploaie pentru irigare, poate contribui la conservarea resurselor de apă;
6. Promovarea transportului eco-friendly - organizarea de evenimente precum Ziua Bicicletei sau Impărțirea Mașinii pentru a reduce emisiile de carbon asociate transportului individual;
7. Proiecte de impădurire - organizarea de proiecte de impădurire sau plantare de arbori in școală sau in comunitate poate contribui la reducerea emisiilor de carbon prin absorbția de CO2 și poate spori biodiversitatea locală
.

 
       
    Ziua 5  
    12 aprilie 2024  
 

        La finalul programului de formare, am fost evaluate de către formatoarele portugheze prin intermediul chestionarelor teoretice şi a probelor practice, care au avut ca scop observarea nivelului de dobandire a cunoştințelor, de formare a abilităților şi competențelor vizate in proiect, apoi am obţinut un certificat european de participare la curs, care a fost acordat in cadru festiv. Parcurgerea acestui curs de perfecţionare a fost o experienţă foarte valoroasă şi bogată, ne-a oferit oportunităţi unice de invăţare, dezvoltare şi interacţiune interculturală şi ne-a ajutat să fim mai bine pregătiţi să-i invăţăm pe elevi despre importanța și complexitatea schimbărilor climatice și să ii inspirăm să devină cetățeni implicați și responsabili in protejarea mediului inconjurător.

 
       
    Ziua 6  
 

        Pentru un turist, Lisabona s-a dovedit a fi un oraș cosmopolit, curat, cu o istorie fascinantă, cu o arhitectură diversă, străzi de poveste și oameni relaxați in jurul tău. Vei fi surprins de Cartierul Alfama - străbătut și acum de celebrele tramvaie Remodelado, din anii '30; Cartierul Belem - cu Mănăstirea Jeronimos, Turnul din Belem, Muzeul Descoperirilor, iar in secolul al XV-lea, locul era portul principal de unde marii exploratori ai Portugaliei plecau să descopere lumea; Cartierul Baixa - prima zonă a Lisabonei construită după planuri riguroase de urbanism, in urma marelui cutremur din 1755, cu Praca do Comercio și Arcul de Rua Augusta, o poartă grandioasă ce marchează intrarea/ieșirea din aceast loc.
Alte obiective turistice ce te fac să rămai cu gandul la această metropolă sunt Catedrala Santa Maria Maior de Lisboa, cel mai vechi locaş de cult din Lisabona, datand de la jumătatea secolului al XII-lea; Podul Vasco da Gama este un pod suspendat, astăzi, al doilea ca lungime din Europa; Statuia lui Cristos Rege - monumentul asemănător celui brazilian; Muzeul Calouste Gulbekian - un muzeu de artă ce cuprinde aproape 6000 de exponate, iar grădina muzeului este o "pată verde" in mijlocul Lisabonei; Acvariul, cunoscut și sub numele de "Oceanario" - unul dintre cele mai mari acvarii de interior din Europa pe care aproape 1 milion de turiști il vizitează in fiecare an.
Dacă tot ai ajuns in Portugalia, merită efortul de a ajunge și la Fatima, orașul aflat la 130 km de Lisabona, faimos pentru viziunile religioase prin aparițiile Sfintei Fecioare Maria, la 13 mai 1917; alte puncte turistice foarte interesante, situate la doar 40 de km de Lisabona, sunt Boca do Inferno - locul in care oceanul se intalnește cu țărmul stancos, oferind un spectacol natural de excepție - dar și Cabo da Roca - cel mai vestic punct al bătranului continent.

 
       
 

Anul I  (2022 - 2023)

Anul I  |  Anul II  |  Anul III  | Anul IV  | Anul V

 
         
    Anunţ proiect  
    Programare interviu  
    Selecţia candidaţilor  
    Fișa de evaluare  
    Plan de evaluare  
    Cerere de inscriere  
    Scrisoare de intenție  
    Pașaport lingvistic  
    Rezultate selecție  
         
         
   

Mobilitatea 2 - Helsinki

   
   

14 - 20.05.2023

   
   

Program Structured Erasmus +Course About the Finnish & Estonian Education System

   
 


     In perioada 14-20 mai, directorii unității, prof. NECULĂEȘ Lidia Mihaela, prof. dr. GHERCĂ Iulian și doamna profesoară CĂȘUNEANU Alina, in calitate de membru al consiliului de administrație, au participat la cursul organizat de EduFuture, in Finlanda și Estonia.
      Obiectivele principale al cursului au constat in prezentarea sistemelor de invățămant din cele două țări, in schimbul de bune practici referitor la integrarea copiilor din grupurile vulnerabile, in vederea asigurării echitații educaționale, in vizitarea unor instituții de invățămant și in prezentarea unor soluții de leadership.
Cursul s-a dovedit unul provocator și intens, iar sistemul finlandez de invățămant este un exemplu, care dovedește că, atunci cand intreagul sistem social funcționează, atunci și sistemul educațional este unul eficient și funcțional.
      Sistemul finlandez de invățămant are ca principale devize RESPONSABILITATEA și INCREDEREA. Aceste principii sunt implementate, de altfel, in intreaga societate și sunt asumate de toți membrii comunității. Toți factorii importanți: școală, familie, autorități locale, comunitate locală formează o echipă care pune pe primul plan binele fiecărui elev, accentul fiind pus pe sprijinirea acestora pentru a-și identifica abilitățile personale și pentru a se pregăti pentru viață. Toate școlile au același statut, nu există competiție intre ele și toți au incredere că fiecare iși indeplinește cat mai bine sarcinile pentru care este plătit.
       Alte principii importante vizează COOPERAREA și nu competiția, accentul pe dobandirea de competențe și nu pe ierarhizare și evaluare. Se pune accentul pe pregătirea pentru viață. Elevii au activități săptămanale de gătit, in mici bucătării aflate in școală, de croitorie, de familiarizarea cu principalele scule și instrumente practice etc.
      Școala este un loc prietenos in care toți petrec un timp de calitate, unde elevii și profesorii servesc impreună masa oferită gratis, impreună cu toate celelalte materiale necesare desfășurării actului didactic. Toate școlile au numeroase spații in care elevii se pot relaxa. Studiază puține discipline, iar conținuturile sunt accesibile. Este apreciat orice progres (Puțin e destul!), niciun elev nu este lăsat in urmă. Singurul examen național este echivalent celui de bacalaureat și constă in patru probe scrise, aceleași pentru toți elevii.
        Un accent deosebit a căzut pe formarea profesorilor. Este foarte dificil să devii profesor in Finlanda (ajung profesori doar 10% dintre cei care iși doresc) pentru că universitățile au o mare responsabilitate, pentru că odată ajunși profesori, aceștia nu mai dau niciun examen și au multă libertate. De altfel, nu există inspecții școlare. Salariile sunt foarte motivante (profesorii au peste 3900 de euro și directorii peste 6000 de euro), iar statutul social al profesorilor este unul respectat in societate.
       In concluzie,   factorii care au dus la succesul acestui sistem sunt: RESPONSABILITATEA, INCREDEREA, COOPERAREA, neimplicarea politicului in viața școlii, stabilitatea legislativă, susținerea financiară a sistemului de educație și salarizarea motivantă.

   
   
   
   

 

   
   

Mobilitatea 1 - Barcelona

   
   

20 - 25.02.2023

   
   

Web Solutions for the Classroom

   
         
    Ziua 1    
 
LUNI, 20.02.2023

O echipă formată din 5 profesori de la Liceul Teoretic Bogdan Vodă Hălăucești a inceput cursul de formare "Web Solution for the Classroom" din cadrul Proiectului Acreditarea Erasmus+ cu numărul RO01-KA120-SCH-000044014, pentru perioada 2022 - 2027. Mobilitatea se desfășoară la Europass Teacher Academy din Barcelona, Spania. In prima zi, am avut plăcerea să ne cunoaștem colegii de curs, iar marea surpriză a fost ca printre aceștia să se afle și cadre didactice de la o școală din județul Neamț. Alături de noi mai participă si colegi din Polonia și Croația. Activitățile din această zi au vizat prezentarea participanților la curs și a unităților de invățămant de proveniență. De asemenea, ne-a fost prezentată tematica și modalitatea de organizare a cursului.

   

 

       
    Ziua 2    
 
MARȚI, 21.02.2022

Ziua de curs a inceput cu prezentarea principalelor platforme și aplicații de studiu utilizate de către participanți in școlile de proveniență in diferite momente ale procesului didactic. Au urmat aplicații practice pe diverse aplicații și programe de editare foto, video și audio. 

 
   

 

       
    Ziua 3    
 
22.02.2023

Echipa participantă la mobilitatea din Barcelona a realizat, in prima parte a zilei, materiale in aplicațiile Bookcreator, Plickers și Storyjumper. Ziua de lucru a continuat cu activități outdoor. Prima dintre acestea a vizat o activitate de tip Treasure Hunt desfășurată in incinta Universității din Barcelona. Activitățile de după-amiază au continuat cu o vizită de studiu in zona veche a orașului, in Placa de Gracia, Placa del Sol și Placa del Diamant, precum și vizitarea unor obiective arhitecturale ale marelui Gaudi.

   
         
    Ziua 4    
 
JOI - 23.02.2023

Perfecționarea cadrelor didactice in cadrul cursului "Web Solution for the Classroom" a continuat cu noi provocări: o impletire a sarcinilor de lucru outdoor cu cele mai noi tendințe din e-learning. Cursul deschide noi oportunități de lucru pentru creșterea motivației elevilor și a eficienței demersului paideutic prin implementarea la clasă de noi strategii bazate pe aplicațiile Snapseed, Goosechase și FlipaClip. Activitățile practice s-au desfășurat in Muzeul Național de Artă al Cataluniei și in Muzeul Pablo Picasso.

   
         
    Ziua 5    
 
VINERI, 24.02.2023

Penultima zi de curs s-a desfășurat la sediul Europass Teacher Academy din Placa Catalunia. Cursanții au valorificat, prin intermediul unor noi aplicații: Animoto, Snapseed, Lyricstraining, materialele realizate in cadrul activităților outdoor in ziua precedentă, in vizitele de studiu de la Muzeul Național de Artă al Cataluniei și Muzeul Picasso. Sarcinile de lucru au cuprins editări video, in scopul creării de conținut educațional. Tematica de editare foto s-a axat pe studiul artelor și al marilor artiști spanioli, avand cerințe și criterii precise. Echipa noastră s-a remarcat din nou prin calitatea produselor finale, iar prof. Aissa Neculăeș a obținut premiul I.

Intr-o atmosferă sărbătorească cursanții au primit Certificatele Europene de Absolvire.

Proiectul de acreditare se dovedește a fi o inițiativă viabilă, menită să contribuie la modernizarea actului didactic și la creșterea gradului de internaționalizare a unității noastre.

   
         
    Ziua 6    

  SAMBĂTĂ, 24.02.2023

Ultima zi a cursului a fost dedicată activităților culturale, care au cuprins un tur al orașului. 

Pe Traseul Roșu, participanții au admirat: gara Estacion de Sants, de unde pleacă trenurile de mare viteză; Plaza de Espana cu maiestuosul Palat Național, unde se află Muzeul Național de Artă al Cataloniei. In apropiere pot fi văzute fantanile magice, apoi autobuzul ​​urcă  Montjuic, pe versanții căruia se află atracții unice:  Fundația Joan Miro și Stadionul Olimpic, Palatul San Jordy și cea mai frumoasa Gradina Botanica, precum si o colectie rara de arbori bonsai. In varful dealului se află o cetate construită in 1640. Zidurile sale oferă vederi uimitoare ale orașului și portului. Muzeul Militar a fost găzduit in cetate de la mijlocul anilor 1990.
Apoi autobuzul turistic coboară in cartierul portuar Port Well. Aici se află Acvariul, Statuia lui Cristofor Columb, Muzeul și centrul comercial și de divertisment Maremagnum, Portul olimpic, Parc de la Ciutadella, gazda grădinii zoologice din Barcelona.

Traseul albastru incepe din Placa de Catalunya și urmează traseul Passeig de Gracia, unde se află numeroase magazine și buticuri, precum și unele dintre cele mai faimoase lucrări ale marelui arhitect Antonio Gaudi: Casa Batlo și Casa Mila, Sagrada Familia, Spitalul San Pau, Parcul Guell, poalele Muntelui Tibidabo, Palau Reial, Camp Nou.

  • la poalele Muntelui Tibidabo (Tibidabo), la vârful căruia se poate ajunge cu un vechi tramvai albastru sau telecab