 |
|
 |
 |
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
Dotarea cu laboratoare
inteligente a unităților de īnvățămānt
secundar superior, a palatelor și a cluburilor copiilor |
|
|
|
|
|
LICEUL TEORETIC BOGDAN VODĂ HĂLĂUCEȘTI,
in calitate de beneficiar, anunță inceperea implementării proiectului
"UN LABORATOR INTELIGENT PENTRU LICEUL HĂLĂUCEȘTI - UN
PAS SPRE "EGALITATE DE ȘANSE" PENTRU ELEVII NOȘTRII",
avand codul F-PNRR-SmartLabs-2023-1503,
componentă a Programului de dotarea cu laboratoare inteligente a
unităților de invățămant secundar superior, a palatelor și a cluburilor
copiilor, gestionat de Ministerul Educației prin: Planul Național de Redresare și Reziliență
- Pilonul VI. Politici pentru Noua Generație, Componenta 15. Educație
- Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației
- Investiția 9. Asigurarea echipamentelor și a resurselor
tehnologice digitale pentru unitățile de invățămant.
Proiectul are o valoare (cu TVA) de
351.210,00 lei și va fi finanțat integral printr-un ajutor
financiar nerambursabil din partea Uniunii Europene
- Următoarea Generație UE. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Scopul general al proiectului este
asigurarea egalității de șanse pentru elevii liceului nostru prin
acces gratuit la educație digitală avansată, prin inființarea unui
laborator inteligent, pentru imbunătățirea competențelor digitale
avansate ale tinerelor generații incă din școală.
|
|
|
|
|
|
-
Scopul proiectului este de a
asigura un proces educațional de calitate, modern și incluziv pentru
elevii Liceului Teoretic Bogdan Vodă din Hălăucești prin dotareaa cu
echipamente TIC de tip "smart lab" și materiale educaționale
specifice pentru dezvoltarea unui laborator digital inteligent.
Acest laborator va fi utilizat la toate disciplinele de studiu și
reprezintă un concept modern de invățare virtuală, putand fi adaptat
pentru toate specializările. De asemenea va fi utilizat in cadrul
proiectelor internaționale care permit interacțiunea și schimbul de
experiență pentru elevii și profesorii noștri cu elevi și profesori
din Uniunea Europeană, dar și din intreaga lume. Cele două sesiuni
de formare a cadrelor didactice cu o durată de minim 24 de ore
fiecare in parte asigură instruirea profesorilor in vederea
utilizării laboratorului inteligent și integrarea acestuia in actul
educațional.
|
|
|
|
|
|
-
Obiectivele principale
1. Crearea unui ecosistem de inaltă calitate și performanță
in cadrul
instituției prin asigurarea inftrastructurii educaționale de tip
laborator inteligent ce conține tehnologie și mobilier colaborativ
prin care urmărim crearea, dezvoltarea și implementarea unei săli
complexe de curs, de tip STIAM (Știință, Tehnologie, Inginerie, Arte
și Matematică), pentru a oferi oportunități de invățare prin
experiență, astfel incat elevii, sub indrumarea profesorilor din
toate ariile curriculare, să devină utilizatori independenți care
pot dobandi competențele digitale avansate pentru a imbrățișa
oportunitățile oferite de noile tehnologii și meseriile viitorului.
2. Dezvoltarea competențelor digitale ale elevior prin asigurarea
accesului gratuit al tuturor elevilor liceului la infrastructura
digitală avansată, precum și la metode de invățare avansate pentru
imbunătățirea constantă a competențelor digitale ale tututor
elevilor noștri.
3. Imbunătățirea competențelor digitale ale cadrelor didactice prin
asigurarea unui program complex de formare a cadrelor didactice ale
instituției, ce vizează utilizarea echipamentelor digitale
achiziționate precum și aplicarea unor metode noi de pedagogie
digitală, ce integrează și competențe digitale precum predarea și
invățarea bazată pe proiecte (project based learning) sau predarea
și invățarea mixtă (blended learning).
|
|
|
|
|
|
-
Obiectivele proiectului:
Liceul Teoretic Bogdan Vodă va fi dotat cu
echipamente TIC de tip "smart lab" și materiale educaționale
specifice pentru dezvoltarea unui laborator digital inteligent.
Acest laborator va putea fi utilizat la toate disciplinele de studiu
și reprezintă un concept modern de invățare virtuală, cu
posibilitatea de a fi adaptate profilului oricărui liceu. Inființarea
unui laborator inteligent in cadrul liceului, care să deservească
următoarele discipline:
- pentru profilul real - științele naturii: biologie, fizică,
chimie, matematică, informatică;
- pentru profilul uman - filologie: limba romană, limbi străine
(engleză, franceză, latină), istorie, geografie, filosofie, logică,
sociologie etc, din trunchiul comun dar și discipline opționale
precum: educație financiară, gandire critică, orientare in carieră,
educație juridică, educație pentru sănătate, economie circulară etc.
Instruirea unui număr de 45 de cadre didactice pentru utilizarea
laboratorului inteligent;
Peste 184 de elevi / anual care vor avea acces la metodele
personalizate de invățare din cadrul laboratorului inteligent;
Imbunătățirea competențelor digitale pentru min 184 de elevi / anual
prin acces la educație digitală avansată.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Beneficiari direcți a. Un număr de 184 de elevi, care vor avea acces la o sală de curs
complexă, de tip SIAM, ce le oferă oportunități de
invățare in
corelare cu nevoile existente pe piața muncii. b. Un număr de peste 63 de elevi cu nevoi speciale de
invățare, din grupuri vulnerabile, dezavantajate din punct de vedere economic, cu
părinți plecați in străinătate, orfani etc. c. Un numar de 45 de cadre didactice, care vor beneficia de
echipamente moderne pentru realizarea procesului educativ, fiind la
randul lor instruiți pentru utilizarea unui laborator inteligent,
care utilizează un concept integrat de invățare.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Acest smart lab este
proiectat special pentru liceul nostru, care este unul teoretic (unul
din puținele din mediul rural din Romania, in județul Iași sunt doar
2), cu profil uman și real, in concordanță cu nivelul de interes și
aptitudini al elevilor noștri. Este gandit special pentru nevoile și
necesitățile educaționale ale beneficiarilor finali, ale elevilor și
ale profesorilor noștri, dar și cu planul cadru, curriculumul pentru
științele naturii și filologie, așa cum se poate observa din
dotările pentru care s-a optat. Laboratorul este structural pe
5 "spații"
de lucru, pentru a se lucra in echipe, pentru a incuraja colaborarea,
dezbaterea, gandirea critică și argumentată etc și pentru a oferi și
o alternativă la modul de organizare a unei săli de clasă
tradițională.
|
|
|
|
|
|
- Existența acestui laborator ar atrage și
mai mult elevii din localitățile invecinate, care nu-și permit
continuarea studiilor in altă parte și ar oferi tuturor
posibilitatea de a avea acces la un act educațional de caliate,
modern și conectat la realitățile societății de astăzi, la
exigențele acesteia și ar oferi egalitate de șanse, care din păcate
rămane de multe ori doar un deziderat și nu o realitate.
|
|
|
|
|
|
- Utilizarea unor platforme și softuri
educaționale in sistem integrat in cadrul laboratorului inteligent
va oferi profesorilor și elevilor posibilitatea de a se conecta la
realitățile educaționale din intreaga lume, să beneficieze de
exemple de bună practică, de metode și abordări didactice moderne,
stimulative, atractive, eficiente, care să ducă la dezvoltarea
competențelor elevilor noștri. Utilizarea aparaturii selectate
pentru acest laborator precum laptopul, camera video, plus toate
cele aferente trunchiului comun, vor da posibilitatea elevilor și
profesorilor să pună in practică numeroase aspecte teoretice din
programa școlară și să realizeze experimente și proiecte cu un
inalt
grad de aplicabilitate practică și conectate la realitățile
societății de astăzi. Această abordare modernă (specifică unui
astfel de laborator inteligent), ce se va aplica intr-un spațiu
gandit in mod diferit față de sala de clasă tradițională, avand o
dotare modernă, integrată și specifică demersului educațional, va
duce la dezvoltarea armonioasă a elevilor și la creșterea
performanțelor școlare.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|